Tuesday, February 8, 2011

kisahnya aku dan schizophrenia

8/2/2011  

Salam,

Buat pertama kalinya aku menemui arah tuju blog ini, kamu pernah menonton filem JULIE&JULIA ? Hurrmm.. kisahnya aku akan ceritakan dalam entri seterusnya.


Arah tuju blog ini adalah untuk merakamkan kehidupanku sebagai pelajar perubatan. Sekarang aku sedang berada dalam posting Psychiatry, dan aku telah ditikam dari belakang dan boleh dikatakan rentetan 'tikaman' itu aku dimalukan secara tidak langsung dihadapan professor. Ya Allah.. kau tabahkanlah aku menghadapi dugaan ini, kau sabarkan aku Ya Allah.. semoga aku tidak menjadi seperti dia.

Apa yang aku belajar dalam kelas hari ini..? ~SCHIZOPHRENIA~


.... dan kerana schizophrenia inilah aku terluka hari ini (_ _)"

apa itu schizophrenia, sejenis penyakit mental yang mempunyai pelbagai simptoms dan susah untuk didiagnos..
pesakit schizophrenia punya banyak masalah..
1) masalah dengan mood
2) masalah dengan pemikiran
3) masalah dengan perhubungan
4) masalah dengan persepsi 

sebenarnya ingin sangat aku kongsikan tetapi kerana aku yang kepenatan.. and i still have a looooooooooong chapters to munch on~ of mood disorders.. so im so sorry that i have to stop here.. rather to say this episode as first episode.. better we say as epilogue~ =)

no worries~ i'll be back.. and i'll share it all so that we all can have a taste..of so called the medic world~

nyte~



No comments:

Post a Comment